Translate

Friday 15 January 2010

Bertemu Kawan Karib


Semasa saya ke Kemaman kerana urusan kerja saya sempat berkunjung ke rumah rakan saya yang sama sama pernah belajar kira kira 15 tahun yang lalu. Kami bertemu semasa menantikan solat asar di Masjid Geliga Besar. Selepas bersolat kami sambil ditemani dua anaknya singgah minum petang di gerai yang berhampiran. Sedap juga sesekali pekena batang keramat dan satar sambil minum horlick panas. Banyak juga perkara yang menjadi bualan kami terutamanya tentang aktiviti kami sekarang dan masa sebelumnya.Selepas itu saya dibawa ke banglo sahabat saya untuk berehat sebelum kami ke masjid semula untuk bersolat maghrib dan ishak. Selepas itu saya dijemput untuk makan malam. Menu malan tu agak special iaitu ikan bakar.Kira kira jam 10.30 malam sahabat saya pun menghantar saya ke stesyen bas yang berdekatan untuk saya menaiki bas menuju ke Johor Bahru yang dijangka tiba jam 11.00 malam.

No comments:

Post a Comment